تلاش ادامه‌دار استقلال برای گرفتن میزبانی از پیکان اعتراض پایه ‌های پرسپولیس به خلیلی تماس نزدیکان نکونام با دو بازیکن سپاهان اوسمار و مهمترین تصمیم زندگی امیری در پرسپولیس ماندنی است بشار در لیست اوسمار نیست؟ پرسپولیس به بونجاح فکر هم نمی کند داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید
سرخط خبرها

چند دستگی در فدراسیون فوتبال برای نگه داشتن یا نداشتن سرمربی کروات تیم ملی| مسئله اسکوچیچ!

  • کد خبر: ۱۰۳۷۴۰
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
چند دستگی در فدراسیون فوتبال برای نگه داشتن یا نداشتن سرمربی کروات تیم ملی| مسئله اسکوچیچ!
هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در برکناری رئیس این فدراسیون متحد نشان می‌داد، حالا برای حفظ یا برکناری سرمربی تیم ملی دچار چند دستگی شده است و مشخص نیست چه کسی برای تیم ملی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در برکناری رئیس این فدراسیون متحد نشان می‌داد، حالا برای حفظ یا برکناری سرمربی تیم ملی دچار چند دستگی شده است و مشخص نیست چه کسی برای تیم ملی تصمیم خواهد گرفت. مهم‌ترین پرسش پس از قرعه کشی جام جهانی درباره تیم ملی ایران این گونه مطرح شد که آیا این تیم با دراگان اسکوچیچ می‌تواند در قطر موفق شود یا تیم ملی ایران به مربی بزرگ تری نیاز دارد؟

درحالی که تعداد زیادی از مسئولان فدراسیون فوتبال راهی قطر شده بودند تا در مراسم قرعه کشی شرکت کنند، برخی اعضای هیئت رئیسه نیز با توئیت هایشان زمزمه‌های اختلاف در فدراسیون فوتبال را پررنگ‌تر مطرح کرد و حتی کار را تا جایی پیش بردند که جانشین اسکوچیچ را نیز انتخاب کردند! هیئت رئیسه‌ای که برای برکناری عزیزی خادم متحد و یکدست به نظر می‌رسید، با اختلافات شدیدی مواجه شده اند که این اتفاق کار را برای تصمیم گیری درباره آینده تیم ملی و سرمربی آن سخت کرده است.

احمدرضا براتی یکی از اعضای هیئت رئیسه که علی دایی را گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی دانسته بود و توئیت جنجالی در این زمینه منتشر کرد، از اتفاقات و تصمیمات هیئت رئیسه بی خبر است و ظاهرا به بازی گرفته نمی‌شود! توئیت احمدرضا براتی درباره انتخاب علی دایی به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ تبدیل به جنجالی بزرگ در نوروز۱۴۰۱ شد تا عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مجبور به حذف نوشته خود از توئیتر شود.

براتی که پیش از این نیز تمایل نداشتنش مبنی بر حفظ اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ملی ایران را بروز داده بود، در روز‌های نخست سال با واکنش تند حمید استیلی، مدیر تیم ملی ایران، روبه رو شد. با این حال اتفاقات حاشیه‌ای مربوط به برخورد با زنان در جریان دیدار تیم ملی ایران مقابل لبنان در مشهد باعث شد تا بار دیگر آتش اختلاف بین اعضای هیئت رئیسه شعله ور شود؛ تا جایی که نزدیک به چهل نفر از اعضای مجمع عمومی فدراسیون، خواستار برکناری احسان اصولی از هیئت رئیسه نیز شدند.

اصولی که پس از عزل موقت عزیزی خادم به عنوان سخن گو تبدیل به چهره‌ای پر حاشیه در فدراسیون شده است، حالا دیگر کمتر صحبت می‌کند تا کمتر در کانون توجهات قرار بگیرد. با این حال بسیاری از اهالی فوتبال وی را به عنوان یکی از مقصران اصلی اتفاقات مشهد می‌دانند و خواستار کنار گذاشتن وی هستند. مهرداد سراجی، دیگر عضو هیئت رئیسه، نیز با انتشار چند توئیت، نگرانی هایش از اتفاق‌های پیش روی فوتبال ایران را مطرح کرد و از وزارت ورزش به عنوان مقصر اصلی اتفاقات مشهد نام برد و خواستار ارائه توضیحات آن‌ها شد.

اختلافات در هیئت رئیسه در حالی اوج گرفته است که پس از تعیین حریفان ایران در جام جهانی بار دیگر شائبه‌هایی درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ مطرح شده است. پیگیری‌های خبرنگار مهر از دو مسئول در فدراسیون فوتبال نشان از همراهی چهار تن از اعضای هشت نفره فعلی هیئت رئیسه درباره اخراج اسکوچیچ دارد. سرمربی کروات که در صورت ادامه فعالیت شهاب الدین عزیزی خادم شانس کمی برای ماندن روی نیمکت تیم ملی ایران داشت، حالا با چهار مخالف جدی در هیئت رئیسه روبه رو ست. با این حال همچنان نگاه چهار موافق اسکوچیچ در هیئت رئیسه به مخالفان او چربیده است.

مشکلات مالی فراوان در فدراسیون فوتبال مانع از هرگونه گفتگو با گزینه‌های احتمالی خارجی برای جایگزینی اسکوچیچ شده است. از سوی دیگر مدت اندک باقی مانده تا شروع رقابت‌های جام جهانی قطر، یکی دیگر از عواملی است که مخالفان اخراج اسکوچیچ مطرح کرده اند؛ اما موافقان طرح برکناری سرمربی معتقدند با توجه به گروه فعلی می‌توان شانس صعود را با مربی دیگری افزایش داد.

اسکوچیچ که در رختکن تیم ملی ایران نیز مخالفان و موافقانی دارد، باید منتظر تصمیم نهایی هیئت رئیسه درباره بقای خود برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی ایران در جام جهانی۲۰۲۲ باشد. حضوری که می‌تواند علاوه بر نتیجه مجمع عمومی فدراسیون که دهم خردادماه مبنی بر ماندن یا رفتن عزیزی خادم از مقام ریاست فدراسیون به پول‌هایی که قرار است در اختیار این نهاد قرار بگیرد، ارتباط مستقیم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->